Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
1. Używamy skrzyni biegów bez retradera
2. Utrzymujemy ciągnik w dobrej kondycji technicznej (1% uszkodzeń to 1% większego spalania)
3. Wykorzystujemy ukształtowanie terenu. Z górki na luzie jedziemy i tak samo z dojeżdżaniem do świateł i zakrętów.
4. Prędkość ma wpływ na spalanie
5. Teraz najważniejsze OBROTOMIERZ. To jest podstawa dla kierowcy ciężarówki!!!!!. Kontrolujemy obroty cały czas. Zmieniamy biegi nie przekraczając 15 tyś obrotów. i używamy stałej prędkości przelotowej na poziomie 10-12 tyś obrotów. W różnych ciągnikach to są różne prędkości. Ustawiamy tempomat na jak najniższych obrotach to znaczy w zakresie 10-12 tś obrotów. Jak to opanujecie to spalanie będzie w normie. Nie piłujemy silnika do oporu aż mało nie wyskoczy z ram.
6. Ilość ton też ma wpływ na spalanie
7. Dobra jakość opon to kolejny czynnik wpływający na spalanie
8. Jazda z wyobraźnią to jest trudne ale do opanowania (to jest transport a nie tor wyścigowy)
Jeśli te rzeczy weźmiecie pod uwagę to spalanie znacznie spadnie i tempomat używać jak najczęściej
Pozdrawiam wszystkich
W razie pytań jestem do dyspozycji
Offline
Bierz pod uwagę że nie każdy jeździ na manualnej skrzyni bądź sekwencyjnej
Te wskazówki dotyczą wszelkich rodzajów skrzyń - zasady są te same
Ja dla przykładu gram na skrzyni automatycznej
Offline
ja na manualu ucze sie
Offline
Mam pytanie w tym temacie: ktoś poleci dobrą skrzynię do Volvo FH 2012 (może być mod)? Model FH16,moc ciągnika 540 KM, jeżdżę na automacie i na myszce. Pytam, bo staram się jeździć zgodnie z powyższymi zasadami i nie mogę zejść poniżej 39,5 l/100km. Chyba, że ten model już tak ma.
Offline
Bart masz zbyt słaby silnik im mocniejszy tym mniej pali bo na górkach są duże oszczędności
Ja używam do Volvo skrzyni 12 biegowej bez retradera
Offline
A czy któryś konkretny model polecicie ?
Mi tam Siwy pasuje 540 bo nie zamierzam wyścigówki z ciągnika robić. Zanim zacząłem jeździć w VS to się trochę najeździłem tymi zestawami z topowymi silnikami i bardzo szybko mi to zbrzydło. Poza tym nawet w realu na polskich drogach ciężko uświadczyć 500 KM w volvo, bo większość to 460 są.
Offline
Real to nie gra niestety. Choć wiele cech realistycznych jest. Możesz jeździć jakim chcesz i lubisz ale wyniku w spalaniu nie zrobisz takiego jak byś chciał. Na Polskich drogach najczęściej jest Volvo 540. Ale w Niemczech już 600 króluje
Offline
To pytanie na chwilę obecną brzmi: czy zejście do poziomu 36-37 jest możliwe w moim przypadku ?
Offline
Myślę że jest możliwe
Offline
Strony: 1